8 Eylül 2015 Salı

Makarna Yemek Mi Hamurunu Açmak Mı?

İstanbulda uzun süre mecburi tatil yaptığım dönem artık alışverişten sıkılınca ismek kurslarına bakınırken makarna kursunu görünce hemen kayıt yaptırmıştım.

Makarna diyip geçmemek lazım tabiki,sosları,hamurları, pişirme teknikleri bayağı bi ayrıntılı işlemler.
İlk defa makarna hamurunu bu kursda denedim.Fazla ayrıntılı olmasa da en azından beni daha fazla araştırmaya yönelttiği için memnun kaldım kurstan.

Her ne kadar kurstaki makarna kadar lezzetli olmasa da şimdi evde arasıra makarna hamurumu kendim yapıyorum.makarna yemeyi çok severim ben ama hamurunu kendim yapınca yemesinden çok hamuruyla oynaması beni daha çok eğlendiriyor.

Her seferinde hamuru yoğurup  şekil verdikten sonra kaynamasını beklerken keşke daha çok hamur yapsaydım bu kadar çabuk bitmezdi diyorum

En son yaptığım hamur tarifi şu şekilde (1 kişiliktir.kişi sayısıyla çarpılarak her malzeme aynı oranda arttırılabilir)

*100gr un
*1 yemek kaşığı zeytinyağı
*1 yumurta

Ve benim en sevdiğim sos

*bir paket krema(200 ml)
*kapya veya yeşil biber
*mantar
*karabiber

öncelikle biberler biraz sotelenir ve mantarlar doğranarak biberlerin içine eklenir.mantarlar piştikten sonra krema eklenir ve  biraz fokurdadıktan sonra karabiber eklenir. afiyet olsun :)

2 yorum: