29 Temmuz 2016 Cuma

En Sevdiğim Anne Çöreği

Ne zaman misafir gelse mutlaka farklı bişey denemek istiyorum.Zaten burada pek bir çevremiz yok.Genelde aynı kişiler gelir.Ee bana da mutfağa girmek için bahane lazım zaten.Bir dalıyorum mutfağa herşeyi unutuyorum .En son 6 saat aralıksız mutfaktaydım.Yeni şeyler denedikçe hiç de şikayetçi değilim yorgunluktan.

İlk evlendiğim zamanlar hem gelecek olan misafirleri pek tanımadığım için hem de acemilikten öyle heycanlanırdım ki menüler oluşturur anneme kardeşime kimi bulursam sorar netleştirir ona göre dalardım mutfağa.Artık böyle olmuyor.Az çok kafamda fikirler oluyor ve ona göre hemen organize olabiliyorum.

Bu seferki menümde de herşeyi hazırlamıştım ama bir şey eksik kalmıştı sanki.Annemle telefonda bunu konuşurken,annemin bize her zaman yaptığı bu nefis çöreği yapmaya karar verdim.

Benim annemden tarif almak çok zor.Hatta imkansız.Zira tarif verirken aynen şöyle oluyor :

Ben kalem kağıt hazırlarım 
güzelce başlığımı atarım 
malzemeler başlığı da atılır
annem sıralamaya başlar 
yumurta,un,süt,....

Ee hani miktarları???

YOK

Herşey tamamen göz kararı...

Bunun üzerine tıpış tıpış bilgisayar açılır internetten benzer tarifler bulunur kritikleri yapılır ve ona göre hazırlanır.

Ama bu sefer öyle olmadı.Annem de alıştı artık bana bir tarfi verirken kullanığı malzemelerin ölçülerini yaklaşık da olsa vermeye çalışıyor.

Bu çörekleri de yaklaşık olarak verilen miktarlara göre yaptım ama sonuç harika oldu.Misafirler de tarifini istediler.üstelik ilk yaptığımdan hiç kalmayınca ertesi sabah eşim için tekrar yapmak zorunda kaldım.

İkinci kez yapmama rağmen fotoğrafları çekene kadar koca tepsiden kala kala  5 dilim ancak kalmıştı.Onları da kaybetmeden hemen fotoğraf çektim.Çekim işleri bitti ben ortalığı toplarken eşim hemen tabaktakini mideye indirdi bile.

Bir tarif hikayesi de böyleydi :) Bayağı bir uzun oldu sanki yazım.Ama buraya kadar okuyanlara çok teşekkürler.

Bu arada tarif annemden  fotoğraftaki güzel çay peçeteleri de annemin el emeği,yani çeyizinden bana kalan güzel parçalardan bir kaçı...kullanmaya kıyamadığım için ancak fotoğraflarda kullanıyorum

Bu güzel çöreğin tarifini merak edenler okumaya burdan devam etsin :)

Anne Çöreği

MALZEMELER

4-5 dal taze soğan
1 havuç
Bir kaç dal dereotu
3 yumurta (birinin sarısı üzerine)
kabartma tozu (mahlepli ve çeşnili olanı tercih ederseniz daha lezzetli oluyor)
tuz
1/2 su bardağı sür
1/2 su bardağı sıvı yağ
un (kek kıvamında olacak)
üzeri için çörek otu veya susam

YAPILIŞI

Yumurtalar kırılır.Bir tanesinin sarısı üzerine sürmek için ayrılır. yağ ve süt de eklenerek iyice karıştırılır.
Soğan havuç dereotu eklenerek karıştırılır.Un eklenir.Burada cıvık bir hamur elde etmemiz gerek.Eğer unu fazla kaçırırsanız süt ekleyebilirsiniz.
Ben bu miktarlara göre Büyük boy olan kare borcamı kullandım.
üzerine önce yumurta sarısı biraz sütle seyreltilerek sürülür.Ve tercihe göre susam veya çörekotu serpilerek pişirilir.

AFİYET OLSUN

Günümüz güzel geçsin.Herkese mutlu bir hafta sonu diliyorum.

Hayırlı cumalar








24 yorum:

  1. O kadar güzel görünüyor ki, diyette olmasan kalkıp hemen yapardım sanırım bu tarifi. Öncelikle çook teşekkürler, paylaşım için.

    Ayrıca içeriğinde soğan ve havuç sebzelerinin olması dikkatimi çekti, belki başka sebzeler de eklenebilir ?

    Ellerinize sağlık..

    Ayrıca resimler de çok güzel görünüyor..

    Bloğunuzu takibe alıyorum, lütfen siz de beni takip edip destek olun, yeniyim henüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebzeli olan tarifler benimde hemen dikkatimi ceker :) evet icine farkli sebzeler de eklenebilir dereotu mesela kabak gibi...

      Cok teşekkür ederim güzel yorumunuz için ben de hemen geliyorum ziyarete

      Sil
  2. Ispanak ve pırasa da çok güzel oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa evet ispanağı nasıl atladım.kesinlikle harika olur

      Sil
  3. Nefis görünüyor tuzlu seyleri tatlidan daha çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir görsel geçişi ve tarifti.Tarifi aldım.Ellerine sağlık.İyi hafta sonları canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim denersen yorumlarını bekliyorum ece ablacım :)

      Sil
  5. Ayyy tam beş çayı olmuş eminim tadı çok güzeldir :) Üzerine susam değil de ben çörek otunu yakıştırıyorum daha güzel oluyor. Ellerinize sağlık ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederiim :) tadının nasıl olduğunu bir günde iki kere yapmamdan tahmin edersin.ben de bu tarifte çörek otunu daha çok yakıştırıyorum.

      Sil
  6. Haftasonu kahvaltıları için harika bir fikir. Yazıyı okuyunca ilk evlendigimdeki acemiliklerim geldi aklıma;))) en kisa zamanda denemek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne acemiliklerdi aklıma geldikçe nasıl gülüyorum :D ama olsun bu günlere o acemiliklerle geldim ben :D
      Denersen yorumlarını bekliyorum mutlaka :)

      Sil
  7. SUNUMUN GÜZELLİĞİNE BAKARMISINNNNNNNN EMİNİM Kİ HARİKADIRRRRR AFİYET OLSUN :)

    YanıtlaSil
  8. Ay minikare telaşını anlayabiliyorum, ben de öyleyim, kusursuz olsun istiyorum, iyice özen, titiz sonra dediğin gibi saatlerce mutfakta ayakta, ama misafirler memnun olunca o yorgunlukta geçiyor gidiyor...
    Merak ettim ama bu denli hızla tüketilen tarifi, ben de deneyeceğim en kısa sürede ;)
    Ellerine sağlık, fotolar da şahane, çok güzel kareler!!! Öpüyorum çok ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ya hemen gidiyor tüm yorgunluk.denersen mutlaka yorumlarını bekliyorum.fotoğrafları beğenmene de çok sevindim :) ben de öpüyorum kii :)

      Sil
  9. Hem fotoğraflara, hem tarife bayıldım. Harikasın! ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok teşekkür ediyoruum.begenmenize çok sevindim :)

      Sil
  10. Benim de annemin patatesli çöreği vardı, bayılırdım ona :) elinize sağlık, fotoğraflara da bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne çörekleri börekleri her zaman en güzel olur.cok cok teşekkür ederim.begenmenize cok sevindim

      Sil
  11. sunummm harikaaaa😍 tarif şahaneee😍

    YanıtlaSil
  12. Ağzım sulandı fotoğraflarını görünce bile. :) Tarifi aldım. Tatil dönüşü ilk iş yapıcam. Çoook teşekkürler. <3

    Yerken de sana sevgilerimi göndericem... ;)

    YanıtlaSil
  13. Beğenmene çok sevindiim :) şimdiden afiyet olsuun yorumları merakla bekliyoruum :)

    YanıtlaSil